Kære medlemsforeninger
Her kommer vigtig information om den nye mulighed for at booke lokaler online, når vi fredag den 1. november 2024 åbner for lokalebookinger i 2025.
Book lokaler – nu også online
Vi har fået nyt bookingsystem, som gør det muligt at booke lokaler online, hvilket har været et stort ønske fra mange. Dette er dog kun et tilbud og ikke et krav. I kan fortsat også booke lokale på sædvanligvis ved at sende en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., ringe på tlf. 55 77 62 43 eller kigge forbi i vores åbningstid.
Muligheden for onlinebooking gælder dog kun for lokalebookinger i 2025 og fremefter, da lokalebookinger i 2024 fortsat kører via vores gamle system.
Hvordan fungerer onlinebooking?
Online bookingsystemet er tilgængeligt her fra vores hjemmeside. I kan se, hvornår lokalerne er optaget uden at logge ind, men hvis I ønsker at booke lokaler online, kræver det et brugerlogin. Hver forening/gruppe kan få ét brugerlogin. Brugerloginet kan I dele mellem relevante personer i jeres forening.
I 'Guide til online lokalebooking' finder I en vejledning til brug af bookingsystemet. Her guides I igennem login, booking af et lokale, ændring og/eller sletning af booking, ændring af brugerlogin og mere meget.
Hvordan får vi et brugerlogin?
Ønsker jeres forening/gruppe at få et brugerlogin til bookingsystemet, skal I kontakte os - meget gerne på mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. – og oplyse følgende til brug for oprettelse:
1) Forening-/gruppenavn
2) Mailadresse
Derefter opretter vi et brugerlogin og sender en mail med et brugernavn og en kode.
Det er muligt ændre både mailadresse og kodeordet efterfølgende (læs herom i den vedhæftede guide).
Ved booking af et lokale udsender bookingsystemet automatisk en mail til den mailadresse, som er tilknyttet brugerloginet. Hvis I er flere, der deles om loginet, må I selv videresende mails til rette vedkommende i jeres forening. Det er vigtigt at understrege, at en lokalebooking dog først er gyldig, når den er bekræftet af Frivilligcenter Næstved (læs mere i guiden).
Hjælp…!
Har I brug for hjælp til online booking, så er I som altid velkommen til at kontakte os.
I de kommende dage/uger har vi også fastlagt nogle særlige ”Drop in – hjælp til online lokalebooking” tidspunkter, hvor der er en medarbejder til stede, som kan hjælpe jer godt i gang og svare på spørgsmål mv. Kig forbi eller ring:
- Torsdag den 31. oktober 2024 kl. 14.00-18.00
- Fredag d. 1. november 2024 kl. 9.00-15.00
- Mandag den 4. november 2024 kl. 13.00-15.00
- Tirsdag den 5. november 2024 kl. 15.30-17.30
- Fredag den 8. november 2024 kl. 9.00-12.00.
Lokalebeskrivelser, udendørs scene og gældende regler
Er I i tvivl om navnet, størrelsen og/eller udstyret i de forskellige lokaler, så under menupunktet 'For foreninger -> Lokaleudlån og faciliteter'. Her finder I også gældende regler for lån af lokaler mv.
Har I i øvrigt set vores nye udendørs scene? Det er også muligt at booke den via lokalebookingsystemet.
Udvidet åbningstid på fredag
På fredag den 1. november 2024 har vi udvidet vores åbningstid til kl. 9.00-15.00, så vi er klar til at tage imod alle jeres lokalebookinger for 2025.
Vi håber meget, at I bliver glade for det nye bookingsystem 😊
De bedste hilsner
Frivilligcenter Næstved