Skip to main content

Nyheder

Puljekalenderen for 2025

  • Intro billede: Billede af en bunke mønter, hvor der gror et lille træ op af

Puljekalenderen for 2025

Nu er Puljekalenderen, som er en oversigt over Social- og Boligstyrelsens ansøgningspuljer på social- og ældreområdet i 2025, offentliggjort.

Her kan I få overblik over de forskellige ansøgningspuljer, og hvornår de kan søges.
Både formålet med de forskellige puljer, puljernes målgrupper og hvem, der kan søge puljerne (ansøgerkreds), men også hvornår de forskellige puljer forventes at blive udmeldt og udmøntet, fremgår af puljekalenderen.

Puljekalenderen 2025 blev offentliggjort i januar og opdateres hvert kvartal, så potentielle ansøgere kan løbende orientere sig i hvilke puljer, der kan søges resten af året.

Hent puljekalenderen og læs mere på styrelsens hjemmeside

Foto: Colourbox.dk

Andre nyheder


Se flere nyheder

Læs mere …Puljekalenderen for 2025

  • Læst: 504

FRIVILLIGJOB: Har du erfaring med træning og undervisning?

  • Intro billede: Træning

Har du erfaring med træning og undervisning? 

HAVES: 20 glade og engagerede selvtrænere
SØGES: en frivillige underviser til træningsholdet

Kræftrådgivningen i Næstved søger en frivillig underviser til deres træningshold.

Har du:

  • Tid og lyst til at undervise 1-2 gange om ugen på tirsdage og/eller fredage kl. 10.00-11.00?
  • Erfaring og viden om træning og undervisning? Måske er du pensioneret fysioterapeut eller gymnastik instruktør.
  • Smil på læben og mod på at bidrag som frivillige i kræftsagen?

Kræftrådgivningen står klar med hjælp og god introduktion.

Skriv et par linjer om dig selv og sende dem til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller ring på tlf. 70 20 26 46, så uddyber de gerne.

Kræftrådgivningen i Næstved
Ringstedgade 71, 4700 Næstved
Tlf. 70 20 42 56

Se frivilligjobopslaget

Træning

Foto: Lånt af Kræftrådgivningen i Næstved.

Andre nyheder


Se flere nyheder

Læs mere …FRIVILLIGJOB: Har du erfaring med træning og undervisning?

  • Læst: 528

Midler til borgerdrevne initiativer

  • Intro billede: Billede at et træ der spirer op af en bunke mønter

Midler til borgerdrevne initiativer

Hvordan skaber vi det gode liv i lokalområderne?

Har I en god idé til bl.a. fællesskaber og frivillighed lokalt?

Næstved Kommune afsætter hvert år i 2024-2028 midler til borgerdrevne initiativer med målet at gøre det gode liv lokalt endnu bedre.

I kan søge penge til at gøre fællesskaber og frivillighed synlige for flere i jeres område.

Næste ansøgningsfrist er mandag den 2. december 2024. 

Bliv inspireret og ansøg

Foto: Colourbox.dk.

Andre nyheder


Se flere nyheder

Læs mere …Midler til borgerdrevne initiativer

  • Læst: 504

Ny scene i Næstved

  • Intro billede: Foto fra indvielsen af den nye udendørs scene i Frivilligcenter Næstved - De Sociale Foreningers Hus

Ny scene i Næstved

Takket være en donation fra Nordea Fonden og vores frivillige handyman, Jan, kunne Frivilligcenter Næstved lørdag den 26. oktober indvie en stor og dejlig scene ved den nordvestlige gavl af De Sociale Foreningers Hus.

Vores husalf, Maj-Britt, klippede den røde snor over inden bl.a. den sangglade protestgruppe ”De Knækkede Blomster” spillede op med musikalsk underholdning og fællessang for de ca. 25 fremmødte gæster. Stemningen var god, vejret fantastisk, og der blev nydt kaffe, hjemmebagte kager, sodavand og snobrød over bål.

Kontakt Frivilligcenter Næstved, hvis din forening ønsker at låne scene og pavillon til arrangementer. Scenen kan også booket vi vores nye online lokalebookingsystem.

Etableringen af udendørs scenen er en del af vores projekt 'Grønne aktiviteter for fællesskaber', som er støttet af Nordea Fondens ’Her gror vi-pulje’.

Billede fra indvielse af den nye udendørs scene

Foto fra indvielsen af den nye udendørs scene.

Andre nyheder


Se flere nyheder

Læs mere …Ny scene i Næstved

  • Læst: 834

Book lokaler - nu også online

  • Intro billede: Book lokale online

Book lokaler - nu også online

Kære medlemsforeninger

Her kommer vigtig information om den nye mulighed for at booke lokaler online, når vi fredag den 1. november 2024 åbner for lokalebookinger i 2025.

Book lokaler – nu også online
Vi har fået nyt bookingsystem, som gør det muligt at booke lokaler online, hvilket har været et stort ønske fra mange. Dette er dog kun et tilbud og ikke et krav. I kan fortsat også booke lokale på sædvanligvis ved at sende en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., ringe på tlf. 55 77 62 43 eller kigge forbi i vores åbningstid.

Muligheden for onlinebooking gælder dog kun for lokalebookinger i 2025 og fremefter, da lokalebookinger i 2024 fortsat kører via vores gamle system.

Hvordan fungerer onlinebooking?
Online bookingsystemet er tilgængeligt her fra vores hjemmeside. I kan se, hvornår lokalerne er optaget uden at logge ind, men hvis I ønsker at booke lokaler online, kræver det et brugerlogin. Hver forening/gruppe kan få ét brugerlogin. Brugerloginet kan I dele mellem relevante personer i jeres forening.

I 'Guide til online lokalebooking' finder I en vejledning til brug af bookingsystemet. Her guides I igennem login, booking af et lokale, ændring og/eller sletning af booking, ændring af brugerlogin og mere meget.

Hvordan får vi et brugerlogin?
Ønsker jeres forening/gruppe at få et brugerlogin til bookingsystemet, skal I kontakte os - meget gerne på mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. – og oplyse følgende til brug for oprettelse:
1) Forening-/gruppenavn
2) Mailadresse

Derefter opretter vi et brugerlogin og sender en mail med et brugernavn og en kode.
Det er muligt ændre både mailadresse og kodeordet efterfølgende (læs herom i den vedhæftede guide).

Ved booking af et lokale udsender bookingsystemet automatisk en mail til den mailadresse, som er tilknyttet brugerloginet. Hvis I er flere, der deles om loginet, må I selv videresende mails til rette vedkommende i jeres forening. Det er vigtigt at understrege, at en lokalebooking dog først er gyldig, når den er bekræftet af Frivilligcenter Næstved (læs mere i guiden).

Hjælp…!
Har I brug for hjælp til online booking, så er I som altid velkommen til at kontakte os.

I de kommende dage/uger har vi også fastlagt nogle særlige ”Drop in – hjælp til online lokalebooking” tidspunkter, hvor der er en medarbejder til stede, som kan hjælpe jer godt i gang og svare på spørgsmål mv. Kig forbi eller ring:

  • Torsdag den 31. oktober 2024 kl. 14.00-18.00
  • Fredag d. 1. november 2024 kl. 9.00-15.00
  • Mandag den 4. november 2024 kl. 13.00-15.00
  • Tirsdag den 5. november 2024 kl. 15.30-17.30
  • Fredag den 8. november 2024 kl. 9.00-12.00.

Lokalebeskrivelser, udendørs scene og gældende regler
Er I i tvivl om navnet, størrelsen og/eller udstyret i de forskellige lokaler, så under  menupunktet 'For foreninger -> Lokaleudlån og faciliteter'. Her finder I også gældende regler for lån af lokaler mv.

Har I i øvrigt set vores nye udendørs scene? Det er også muligt at booke den via lokalebookingsystemet.

Udvidet åbningstid på fredag
På fredag den 1. november 2024 har vi udvidet vores åbningstid til kl. 9.00-15.00, så vi er klar til at tage imod alle jeres lokalebookinger for 2025.

Vi håber meget, at I bliver glade for det nye bookingsystem 😊

De bedste hilsner
Frivilligcenter Næstved

Andre nyheder


Se flere nyheder

Læs mere …Book lokaler - nu også online

  • Læst: 1004