imagefp4Kontakt os:

Log på

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Nyheder

Driftsforstyrrelser på Den Sociale Vejviser

Driftsforstyrrelser på Den Sociale Vejviser

Onlineversionen af Den Sociale Vejviser, som du finder her på vores hjemmeside, er i gang med at...

Årsmøde i Foreningen Frivilligcenter Næstved 2019

Årsmøde i Foreningen Frivilligcenter Næstved 2019

Frivilligcenter Næstved holder årsmøde torsdag den 25. april 2019 kl. 17.00 i Frivilligcenter...

Ændring i åbningstiderne i forbindelse med påsken

Ændring i åbningstiderne i forbindelse med påsken

Frivilligcenter Næstveds sekretariat holder lukket mandag den 15. april - onsdag den 17. april...

Høreforeningen har fået PR-ansvarlig for Næstved-Faxe Afdeling

Høreforeningen har fået PR-ansvarlig for Næstved-Faxe Afdeling

Noget måtte gøres for at få flere ud af busken og frem til møder og foredrag i Høreforeningen. Det...

Kom og se den nye kunstudstilling i Frivilligcenter Næstved – De Sociale Foreninger Hus

Kom og se den nye kunstudstilling i Frivilligcenter Næstved – De Sociale Foreninger Hus

Der er kommet ny kunst på væggene i Folkerummet i Frivilligcenter Næstved – De Sociale Foreningers...

  • Driftsforstyrrelser på Den Sociale Vejviser

    Driftsforstyrrelser på Den Sociale Vejviser

  • Årsmøde i Foreningen Frivilligcenter Næstved 2019

    Årsmøde i Foreningen Frivilligcenter Næstved 2019

  • Ændring i åbningstiderne i forbindelse med påsken

    Ændring i åbningstiderne i forbindelse med påsken

  • Høreforeningen har fået PR-ansvarlig for Næstved-Faxe Afdeling

    Høreforeningen har fået PR-ansvarlig for Næstved-Faxe Afdeling

  • Kom og se den nye kunstudstilling i Frivilligcenter Næstved – De Sociale Foreninger Hus

    Kom og se den nye kunstudstilling i Frivilligcenter Næstved – De Sociale Foreninger Hus

Brugerundersøgelsens resultater

brugermøde topgrafik 22.10.18Tak! til alle der aktivt har deltaget i vores brugerundersøgelse, der handlede om brugen af De Sociale Foreningers Hus og Frivilligcenter Næstveds tilbud.

Vi har udsendt spørgeskemaet til 152 medlemmer og frivillige organisationer. Vi kan se, at det hovedsageligt er medlemmer, der har svaret på skemaet. I alt har 20 medlemmer svaret på skemaet – altså ca. 1/3 del af de faste foreningsbrugere. Det giver stof til eftertanke, at der er så relativt få der svarer – og vi vil fremover forsøge at nå bedre og bredere ud til brugere og frivillige.

Hovedresultaterne fra brugerundersøgelsen i efteråret 2018 kan du se nedenfor.

1. Omkring handicaptilgængeligheden
Der er overvejende tilfredshed med adgangsforhold, elevator og handicaptoilet, mens teleslyngeanlægget giver problemer.
Der foreslås eftersyn af teleslyngeanlæg og forbedringer af mindre forhold på handicaptoilettet.
Elevatoren er blevet justeret, så den lukker med mindre kraft og med større forsinkelse. Der kan nu også trykkes på etageknappen inden at døren er lukket.

2. Lokalebookingen
Mere end halvdelen af respondenterne er tilfredse med lokalebookingsystemet, hvor man har kontakt via mail, telefonisk eller personligt, når man booker lokale.
En enkelt har ønsket online booking.

3. Nøgleafhentning og levering
Mere end halvdelen er tilfredse med ordningen. 10% er ikke tilfredse, da de har problemer med at hente nøglen inden for åbningstiden.

4. Hvor tit bookes lokalerne
60 % af respondenterne bruger lokaler månedligt, 5% ugentligt og 35% sjældnere.

5. Lokaleforholdende
Der er overvejende tilfredshed med lokalernes udstyr.
Dog har respondenterne ønsker til forbedringer af vejledning til skærm i Atelieret og i Solskinsrummet.
Der er forslag om at montere fast projektor i Folkerummet samt forslag til småjusteringer af inventar i køkkenet på 1 sal.

6. CAFAX ordningen
80% er tilfredse med kaffeordningen og 20 % ved ikke.
Der foreslås, at man supplerer med en mulig mobilepay ordning.

7. Frivilligcenter Næstveds tilbud
Mere end halvdelen af respondenterne deltager/bruger de arrangementer, temadage etc., der tilbydes fra Frivilligcenter Næstved.
30% af respondenterne har brugt synlighedsmulighederne i Frivilligcentret.
Ingen af respondenterne har gjort brug af konsulent og ansøgningsbistand.
10% gør brug af frivilligjob opslagsmuligheden.

8. Frivilligcenter Næstveds personale og betjeningen i receptionen
70% er meget tilfredse med personalet og betjening.
Et par af respondenterne kommenterer, at der kan være lidt besværligheder ved lokalebooking og foreslår derfor fx en oversigt over faste lokalebookinger samt mulighed for at booke lokaler til foredrag længere ud i fremtiden.

9. Nyhedsbrevet
65% af respondenterne abonnerer på vores Frivilligcenter Næstveds nyhedsbrev, og 60% synes, at indholdet er interessant for dem. Ingen finder det ikke interessant, mens resten ved ikke, da de ikke har personligt kendskab.
20% benytter sig af muligheden for at annoncere arrangementer, og et par af respondenterne skriver i en kommentar, at de vil benytte sig af muligheden fremover.